close
تبلیغات در اینترنت
آموزش حرکات یوگا برای تسکین و کاهش کمردرد

سایت آموزشی و تخصصی یوگا

آیا در نشست و برخواست های طولانی کمردرد دارید ؟ با تمرین های ساده یوگا در هر مکان و زمان در پنج دقیه باعث تسکین کمردردتان شویدچگونه این حرکات را انجام دهیم ؟ شما به راحتی می توانید در هر نقطه ای مانند میزکار ،هواپیما،در حال تماشای تلویزیون و وقت استراحت این حرکات را انجام دهید راحت بشینید، کمرتان را صاف کرده و شانه ها را شل کنید و از همه مهمتر لبخند بزنید.اگر تمایل داشتید این حرکت را ایستاده انجام دهید کافی است فقط پاها بصورت موازی در کنار هم باشند کشش ستون فقرات -نفس را به داخل دهید و بازو ها را…

banner
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آموزش حرکات یوگا برای کمردرد

آیا در نشست و برخواست های طولانی کمردرد دارید ؟ با تمرین های ساده یوگا در هر مکان و زمان در پنج دقیه باعث تسکین کمردردتان شوید

چگونه این حرکات را انجام دهیم ؟

شما به راحتی می توانید در هر نقطه ای مانند میزکار ،هواپیما،در حال تماشای تلویزیون و وقت استراحت این حرکات را انجام دهید

راحت بشینید، کمرتان را صاف کرده و شانه ها را شل کنید و از همه مهمتر لبخند بزنید.اگر تمایل داشتید این حرکت را ایستاده انجام دهید کافی است فقط پاها بصورت موازی در کنار هم باشند


کشش ستون فقرات

یوگا و کمردرد

-نفس را به داخل دهید و بازو ها را از طرفین به بالا ببرید

-انگشتان را به هم متصل کنید مانند تصویری به صورتی که همدیگر را لمس کنند 

-کشش را انجام دهید تا آنجایی که راحتید و فشار زیادی وارد نمی شود.دست خود را صاف نگه داشته به اندازه ای که آرنج، گوش ها را لمس کند.

-در این حالت به اندازه 2 الی 3 نفس عمیق بمانید

برای عمیق شدن و تاثیر بیشتر این حرکت قسمت میانی بدن را به سمت ستون فقرات بکشد


متمایل شدن به چپ و راست

یوگا و کمردرد

در حالی که دستان هنوز بالای سر هستند، ادامه می دهیم

-تنفس را به بیرون می دهیم،به سمت راست متمایل شده و به اندازه 2 الی 3 نفس طولانی در آن حالت می مانیم

-نفس را به داخل داده و به حالت اولیه(وسط) بر میگردیم

-بازدم را انجام داده و به سمت چپ متمایل شده و به اندازه 2 الی 3 نفس طولانی در این حالت می مانیم

-مجدد به حالت اولیه(وسط) بر میگردیم


خم شدن به چپ و راست

یوگا و کمردرد

در حالی که دستان هنوز بالای سر هستند، ادامه می دهیم

-بازدم را انجام داده،کمی به سمت راست خم می شویم و نفسمان را حبس می کنیم

-نفس را به بیرون می دهیم و به حالت اولیه(وسط) بر می گردیم

-بازدم را انجام داده،کمی به سمت چپ خم می شویم.اطمینان حاصل کنید که زمان خم شدن بیش از یک کف دست عقب و جلو کشیده نشوید.

-تنفس را به داخل دهید و به حالت اولیه(وسط) بر می گردیم

برای تاثیر گذاری بیشتر ،عضلات شکم باید در کشش درگیر باشند


خم شدن به جلو و عقب

یوگا و دیسک کمردیسک کمر و یوگا

-نفس را به بیرون می دهیم،و دست ها را به سمت جلو می کشیم

-نفس عمیقی کشیده و از قسمت پایین کمر به سمت جلو کشش ایجاد می کنیم

-مجدد نفس عمیقی می کشیم و با هر بازدم دست را متمایل به سمت راست می کنیم.توجه داشته باشید دست ها باید به موازات همدیگر و به یک اندازه کشیده باشد،اصلاح حرکت هم باید به آرامی انجام شود

-نفس را به داخل داده و به وسط بر می گردیم

-عمل بازدم را انجام داده و به متمایل چپ می شویم

-مجدد به وسط بازگشته و نفس را به داخل می دهیم و به آرامی بازوها رو به بالا می بریم

-دست ها را از هم جدا کرده و کشش به سمت عقب را انجام می دهیم

-عمل دم را انجام داده و دستان را به وسط آورده،با هر بازدم بازوها را به پایین و به طرفین میاوریم


چرخاندن ستون فقرات از سمتی به سمت دیگر

یوگا

-کف دست چپ را روی زانو سمت راست بگذارید

-نفس عمیقی بکشید و باهر بازدم،به آرامی پیچی به سمت راست بخورید.شما باید دست راست خود را روی زمین یا کنار ران سمت راست خود نگه دارید

-کششی به سمت بالا توسط فشاری که با کف دست راست که برروی زمین است ایجاد کنید.نباید به عقب و جلو خم شوید.عمل دم را انجام داده و به وسط بر گردید

-عمل بازدم را انجام داده،و این کشش را از سمت چپ تکرار کنید. کف دست راست را روی زانو سمت چپ بگذارید و کف دست چپ روی زمین باشد.توجه داشته باشید کمر شما باید کاملا صاف باشد.نفس را به داخل داده و به حالت وسط بر گردید

-حالت نشستن خود را تغییر دهید اگر پای راست داخل پای چپ قرار داده شده است.پاها را جابجا کنید و این حرکت را طبق مراحل بالا مجدد انجام دهید


تاثیر و فواید دیگر این حرکات :

-بهبود حالت و وضعیت بدن و از بین بردن خستگی

-تقویت و کشیدگی عضلات شکم

-حرکت بسیار خوب برای گرم کردن قبل انجام حرکات دیگر یوگا

-کمک کردن به باز شدن ریه

منبع : جمع آوری شده توسط سایت تخصصی و آموزشی یوگا - www.youga.ir


:: امتياز: نتيجه : 5 امتياز توسط 7 نفر مجموع امتياز : 25

:: بازديد : 2678
:: برچسب ها : آموزش حرکات یوگا برای دیسک کمر , آموزش حرکات یوگا برای تقویت ستون فقرات ,

:: ارسال شده در: یوگا , مقالات آموزشی , حرکات یوگا ,
:: مطالب مرتبط: کانال آموزشی و تخصصی یوگا در تلگرام , حرکات ساده یوگا که میتوان در خانه انجام داد , آموزش حرکات قدرتی یوگا برای افزایش اعتماد به نفس , آموزش ۷ حرکت یوگا برای بهبود زانو درد , آموزش ۵ حرکت مفید یوگا در طول دوران بارداری , با انواع سبک های یوگا آشنا شوید , ۱۶ حرکت ساده یوگا برای بهبود کمر درد , کدامیک از سبک های یوگا مناسب شما می باشد , حرکت هایی که با استفاده از آجر یوگا می توان انجام داد , 10 حرکت یوگا که مبتدیان باید انجام بدهند ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [چهارشنبه 13 بهمن 1395 ] [ 0:40]
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط احسان در تاريخ 1396/8/20 و 9:21 دقيقه ارسال شده است

ممنون بایت این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 49
» کل نظرات : 181
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 4
» تعداد اعضا : 450

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 218
» بارديد ديروز : 707
» ورودي گوگل امروز : 16
» ورودي گوگل ديروز : 63
» بازديد هفته : 1,377
» بازديد ماه : 6,433
» بازديد سال : 75,306
» بازديد کلي : 1,665,172